No błagam, ludzie!

co zrobić jak znalazłem psa

Dzisiaj post, którego miało nie być, bo miał być zupełnie inny, ale będzie taki. Musicie to przeczytać, no błagam, ludzie!

Zjechałam windą jak co dzień i z niej wyszłam. Nie mogłam uwierzyć własnym oczom. Chyba już nic mnie nie zdziwi na świecie.

Siedziały na schodach. We dwójkę. Patrzyły na mnie dużymi wybałuszonymi z lęku oczami. Trzęsły się.

Zaczęłam do nich mówić. Zabrałam do siebie. Dałam im jeść, pić. Były przestraszone, wyziębione i głodne. Ale we dwójkę było im raźniej. Wydzieliłam im pokój by miały spokój. Załatwiły się. Poszły się zdrzemnąć.

Kasia na mnie się na początku fochowała, a potem przez nie płakała. Chłopak na boku złościł się na mnie.

Napisałam do znajomej - nic. Pomyślałam o koleżance i do niej zadzwoniłam. Dziękuję za pomoc, Aga.

Niestety nie udało mi się inaczej. Nie mogliśmy wszyscy razem mieszkać. Odwiozłam je do schroniska ... dla bezdomnych zwierząt. To były dwa małe, młode i śliczne kotki.

No błagam, ludzie! Nie zostawiajcie ich, nie porzucajcie, nie wyrzucajcie z domu, nie topcie. Zwięrzęta też czują i mają potrzeby.

co zrobić jak znalazłem psa

Co zrobić jak znalazłem psa czy inne zwierzę?

Poszukaj jego właściciela. Jak zwierzę ma tatuaż czy adresatkę to tutaj wpisz numer z niej / niego. Jak sądzisz, że go nie ma, zastanów się czy możesz jego / je zatrzymać czy nie. Jak możesz go zatrzymać to super! Ale pamiętaj, że zwierzę to obowiązek. Trzeba mieć dla niego miejsce. Należy dysponować pieniądzmi na wyżywienie , szczepienia, wizyty u weterynarza zwierzęcia. Potrzeba też czasu by móc się nim zająć - np. z psem wychodzić co najmniej 3 x dziennie na dwór, kotu szprzątać kuwetę czy by się z nimi bawić.

Jeśli nie możesz go zatrzymać na stałe, zastanów się, jaki czas masz dla zwierzęcia. Jak masz innego np. kota a znalazłeś / znalazłaś innego, odesparuj znalezione zwierze w innym pokoju. Jak możesz przechować zwierzaka na co najmniej 1-2 dni, to zadzwoń do weterynarza. Powiedz mu, że znalazłeś / znalazłaś zwierzaka i zanieś zwierzę do obejrzenia. Najprawdopodobniej psa czy kota trzeba będzie odrobaczyć.

Jak nie możesz trzymać dłużej zwierzęcia, wpisz w Google "fundacja, koty" i miasto w którym mieszkasz, np. "fundacja koty Wrocław". Poszukaj im domu tymczasowego w fundacjach, dzwoniąc do nich. Jak nie znajdziesz wolnego domu tymczasowego - napisz np. na Facebooku, że masz kotki do oddania. Dodaj tam ich zdjęcie. Jak nie będziesz mieć odzewu, to możesz zadzwonić do TOZ, czyli Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami. Wpisz w wyszukiwarce "toz" i nazwe miasta w którym mieszkasz, np. "toz warszawa". Zadzwoń tam i zapytaj czy może oni mają gdzie przechować zwierzaczka dopóki nie znajdzie domu. Dopiero jak zrobisz te wszystkie czynności i nie znajdziesz domu dla zwierzęcia, zawieź je do schroniska. Teraz już wiesz co zrobić jak znalazłeś psa czy kota.

Co Ty zrobiłeś jak znalazłeś zwierzę?

Ania

PS Dwa małe przytulaskie kociaki okazały się dziewczynkami. Mam nadzieję, że ktoś kochający je przygarnie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze moderujemy. Te, które mają widoczny w podpisie adres WWW bloga/ strony lub zawierają linki reklamujące/ pozycjonujące jakaś stronę WWW/ blog nie zostaną opublikowane. Podpisz się imieniem i nazwiskiem, imieniem lub ksywką.

Reklamę na naszym blogu możesz kupić klikając tutaj (w postaci dodania krótkiego tekstu lub grafiki przekierowującego na jakąś stronę WWW). Możliwa jest też reklama w postaci dodania swojego artykułu reklamowego. By ją kupić kliknij w prawym górny rogu na napis "Dodaj tutaj artykuł reklamowy". O innych formach reklamy przeczytasz na podstronie Współpraca. Zapraszamy do jej odwiedzenia.

Dziękujemy za komentarz. Liczymy na kolejne :)

Copyright © 2016 Dorabiaj przez Internet, Blogger